amlak emertat

خرید زمین در پردیس ، قیمت فروش زمین در پردیس تهران

پردیس تهران، به ‌عنوان یکی از مناطق حومه شهری از طریق ارتباط مستقیم با پایتخت ایران، یک بازار فعال برای خرید و فروش زمین محسوب می ‌شود. خرید زمین در پردیس ، به دلیل فاصله نسبتاً کم با شهر تهران و دسترسی آسان از طریق جاده‌ ها و شبکه حمل ‌و نقل عمومی، جذابیت زیادی برای سرمایه‌ گذاران و خریداران زمین دارد. به همین دلیل فروش زمین در پردیس امروزه طرفداران زیادی دارد.

فعالیت‌ های خرید و فروش زمین در پردیس تهران از طیف وسیعی از امکانات و موارد متنوع بهره ‌می ‌برد. از زمین‌ های مسکونی گرفته تا زمین‌ های تجاری و صنعتی، این منطقه انواع فرصت‌ های سرمایه‌ گذاری را ارائه می‌ دهد. در این مقاله قصد داریم، شرایط خرید زمین در منطقه پردیس و نکات مهمی در خصوص شهر جدید پردیس در اختیار شما قرار دهیم تا به صورت اصولی و حساب شده به سرمایه گذاری در پردیس بپردازید.

ضوابط و مقررات مربوط به خرید و فروش زمین در این منطقه نیز به عنوان یکی از عوامل مهم در تصمیم‌ گیری سرمایه‌ گذاران مطرح می‌ شود. اطلاعات دقیق در خصوص نقاط قوت و ضعف هر قطعه زمین، قیمت ‌گذاری مناسب و تأثیر تغییرات شهرسازی و زیرساختی در این منطقه نقش مهمی در این فرآیند دارد. با توجه به مزایای مکانی و امکانات موجود، خرید زمین در پردیس تهران می ‌تواند، برای افرادی که به دنبال سرمایه‌ گذاری در حومه تهران هستند، یک گزینه جذاب و موفق باشد.

مزایای خرید زمین در پردیس

همانطور که می دانید، خرید و فروش زمین سود بالایی داشته و افراد بر اساس بودجه ای که دارند، زمین خریداری می کنند. پردیس یکی از شهرهای جدید تهران به حساب می آید، که در کیلومتر ۱۷ شرق تهران قرار دارد و این شهر در حال توسعه است. به همین خاطر بعد از خرید مسکن در پردیس، افراد زیادی برای خرید زمین به پردیس روی آوردند و مایل هستند از شرایط خرید زمین در شهرک پردیس مطلع شوند.

صاف کاری زمین با تراکتور
صافکاری در زمین

نکاتی که باید قبل از خرید زمین باید به آن دقت کنید 

۱- قبل از هر چیز شما باید برای خرید و فروش زمین در پردیس هدف داشته باشید و این را بدانید که از چه طریقی به سود مطلوبی دست پیدا می کنید. شهر جدید پردیس از چندین فاز تشکیل شده است و هر کس بسته به هدف، نیاز و میزان بودجه خود می تواند زمینی را با متراژ مشخص در یکی از فازها خریداری نماید. هر یک از فازها دارای قیمت و ویژگی منحصر به فردی هستند که شما می توانید بر اساس شرایط و هدفی که دارید خرید زمین را مورد بررسی قرار داده و از میان گزینه هایی که پیش رو دارید بهترین گزینه را برای سرمایه گذاری در املاک پردیس انتخاب کنید.

۲- اگر به دنبال سرمایه گذاری کوتاه مدت هستید، بنا به بودجه ای که دارید، فاز ۱ یا ۲ برای شما گزینه های خوبی هستند و در مدت کوتاهی می توانید به سود مطلوب خود برسید. ولی اگر به دنبال سرمایه گذاری بلند مدت هستید، فازهای جدید پردیس که امکانات کمتری دارند، برای شما مناسب تر است.

۳- اگر قصد دارید به ساخت و ساز بپردازید؛ باید به معیارهای مهم آن توجه کافی داشته باشید. بنابراین زمین هایی که برای ساخت و ساز در نظر می گیرید و خریداری می کنید، باید تفکیک شده و دارای مجوز و کاربری مشخص باشند. اگر به این نکات توجه نداشته باشید؛ برای فعالیت هایی که می خواهید برای زمین خود انجام دهید با مشکلات فراوانی مواجه خواهید شد.

انواع زمین در پردیس

انواع زمین از نظر مقاومت به چند دسته تقسیم می شود.

  • زمین با خاک دستی
  • زمین ماسه ای
  • زمین های رسی
  • زمین های مخلوط
  • زمین دج که ترکیبی از شن، ماسه و خاک به صورت متراکم است.
  • زمین های سنگی
  • زمین هایی مانند، لجن زا و باتلاق برای احداث ساختمان مناسب نمی باشند.
ساخت و ساز در زمین و ماشین های سنگین
ساخت و ساز در زمین

خرید زمین در پردیس برای سرمایه گذاری

یکی از نکات مهم که باید قبل از خرید زمین در پردیس به آن توجه ویژه ای داشته باشید، نوع مالکیت آن است. در خرید زمین به دو نبش بودن، همجواری زمین با کاربری های اطراف هم توجه کنید چون این موارد بر روی ارزش و قیمت زمین اثر گذار است.

یکی دیگر از نکات مهم قبل از خرید و سرمایه گذاری که باید به آن توجه داشته باشید استعلام قبل از معامله است. طبق بخشنامه که از سوی وزارت مسکن و شهر سازی منتشر شده است؛ هر گونه انتقال زمین به اشخاص حقیقی یا حقوقی در خارج از محدوده هر شهر ممنوع است و زمین مورد معامله باید خارج از محدوده طرح تفصیلی باشد. بنابراین قبل از خرید زمین حتما این موارد را بررسی کنید.

زمین هایی که کاربری صنعتی و کشاورزی دارند، در فازهای ۶ و ۷ پردیس واقع شده اند و معمولا دیگر فازهای پردیس کاربری های تجاری و مسکونی دارند. این شهر به علت نزدیکی به پایتخت از اهمیت بسیاری برخوردار است و به همین خاطر یک موقعیت عالی برای خرید خانه و زمین برای سرمایه گذاری است. این شهر، دارای ۹ فاز است که ۶ فاز آن مسکونی به حساب می آید.

اگر می خواهید، یک سرمایه گذاری خوب و مطمئن در شهر جدید پردیس داشته باشید، فازهای ۸ و ۱۱ از بهترین ها هستند. فازهای ۵ و ۹ به دلیل اینکه هنوز به بهره برداری نرسیده و در دست ساخت می باشد، زمان تحویل و کاربری آن مشخص نیست. بنابراین برای سرمایه گذاری و خرید زمین در پردیس مناسب نمی باشد.

نکته ی مهمی دیگری که درباره پردیس وجود دارد؛ مسکن مهر است. برخی افراد با توجه به بودجه خود برای خرید مسکن مهر در پردیس اقدام می کنند. این روش نیز برای سرمایه گذاری مناسب می باشد.

منطقه جغرافیایی پردیس برای خرید زمین

مساحت شهر جدید پردیس، حدود ۲۸۰ کیلومتر مربع و منطقه ای کوهستانی دارد. به همین علت هوای آن سرد و خشک است. این شهر از سمت غرب با تهران همسایه است و از شرق با دماوند از جنوب با پاکدشت و از شمال به شمیرانات منتهی شده است.

فازهای ۱ و۲ و ۳ به لحاظ موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی جزء بهترین فازهای شهر پردیس تهران است. دسترسی به پردیس از طریق بزرگراه ها و از ایستگاه مترو فرهنگسرا تهران پارس و نوبنیاد امکان پذیر است.

خانه ویلایی
خانه ویلایی

امکانات پردیس

باغ گل، بوستان الغدیر، پارک سلامت، بوستان خلیج فارس و … از پارک های پردیس هستند. و از مجتمع های آن می توان به پاساژ گل ها، مرکز خرید پردیس، مرکز خرید یاقوت، پاساژ الماس و نیما اشاره کرد.

مراکز درمانی پردیس که در فازهای ۱و ۲و ۴ قرار دارد. همچنین ادارات موجود در شهر پردیس را می توان به فرمانداری شهر پردیس، اداره گاز، اداره فنی و حرفه ای، اداره تعاون و کار و رفاه اجتماعی، اداره امور مالیاتی، آموزش و پرورش، دانشگاه پیام نور و پلیس راهور اشاره کرد.

با توجه به امکانات و شرایط دسترسی این منطقه خرید ویلا در پردیس و اقامت در آن، می تواند گزینه مناسبی برای افراد باشد.

قیمت فروش زمین در پردیس

قیمت خرید زمین در پردیس بسته به اینکه زمین شما در کدام فاز و منطقه از پردیس می باشد، متفاوت است. و البته فاز ۱ که از بهترین فازهای پردیس شناخته می شود از همه فازها گران تر می باشد. قیمت زمین در پردیس را از ۵۰ میلیون تومان تا ۵۰ میلیارد تومان تخمین زده اند.

سخن پایانی

امیدواریم با بررسی مزایا و خرید زمین در پردیس، به شما در جهت تصمیم گیری درست کمک کرده باشیم. شما هم با اطلاعاتی که در این زمینه جمع آوری نمودید و با توجه به اهداف، موقعیت و شرایط خود می توانید به املاک مرتات که از کارآمدترین و با تجربه ترین املاک ها در زمینه خرید و فروش زمین در پردیس و سایر مناطق است، مراجعه کنید.

املاک امرتات

سوالات متداول

  • چرا پردیس تهران برای خرید و فروش زمین جذاب است؟

پردیس تهران به دلیل فاصله نزدیک با شهر تهران، دسترسی آسان، و ارائه انواع زمین‌ ها از مسکونی تا تجاری، یک مکان جذاب برای سرمایه‌ گذاری است.

  • چگونه می‌ توانم ضوابط و مقررات مربوط به خرید زمین در پردیس را بدانم؟

برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان املاک امرتات تماس حاصل نمایید.

پیوستن به گفتگو

1/5 (1 دیدگاه)

مقایسه املاک

مقایسه