amlak emertat

بهترین منطقه پردیس برای زندگی کجاست؟

آشنایی با بهترین منطقه پردیس

جمعیت شهر تهران در سال اخیر، به 14 میلیون نفر رسیده است. البته این شهر امکانات لازم را برای این تعداد شهروند ندارد. در واقع جمعیت 14 میلیون نفری، دو برابر ظرفیت اسکان شهر تهران است. این واقعیت، مناطق حاشیه ای پایتخت را به انتخاب بهتری برای زندگی تبدیل می کند. یکی از این شهرها، شهر جدید پردیس است که در 17 کیلومتری تهران قرار دارد. با خواندن این مقاله می ‌توانید با امکانات این شهر جدید و نیز بهترین منطقه پردیس برای زندگی آشنا شوید.

تاریخچه پیدایش پردیس تهران

پروژه ساخت شهر پردیس، در‌ واقع پیش از انقلاب آغاز شده است. در آن سال ‌‌‌ها قرار بر ساخت یک شهرک بود و این پروژه با ساخت تاسیساتی در ورودی منطقه آغاز، اما پس از وقوع انقلاب اسلامی، ساخت شهرک متوقف شد. طراحی و احداث شهر جدید پردیس از سال 1365، با مطالعات نخستین برای مکان ‌یابی شروع، و در سال 1367 طرح نخستین آن توسط شرکت مهندسان مشاور توسعه و عمران، ارائه شد. سپس در سال 1368 در شورای عالی شهرسازی به تصویب رسید.

آغاز پروژه ساخت کالبد شهر پردیس را عملا می‌ توان سال 1375 در نظر گرفت. براساس مصوبه، باید تا سال 1395 سه میلیون نفر جمعیت سرریز شهر تهران، به شهرهای ساخته شده جدید، از جمله شهر پردیس هدایت می شدند. مساحت پردیس در طرح‌ های اولیه حدود 2000 هکتار و جمعیت پذیری آن 200 هزار نفر پیش بینی شده بود. با ‌این‌حال این پیشفرض ‌ها به دفعات تغییر کرد و در حال حاضر، مساحت پردیس چیزی در حدود 358 هکتار است.

محل قرارگیری فازهای پردیس
نقشه فازهای پردیس

حمل و نقل و دسترسی به پردیس

برای آنکه فروش ویلا در پردیس رونق پیدا کند؛ باید دسترسی و شرایط حمل و نقل مناسبی برای آن در نظر گرفته می شد. در واقع دسترسی خوب و رفت و آمد آسان، چیزی است که بهترین منطقه پردیس برای زندگی را تعیین می‌ کند. شما می ‌توانید به راحتی با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی، خود را به شهر جدید پردیس برسانید. اگر محل کار شما سمت شرق تهران است، با تاکسی یا اتوبوس کمتر از نیم ساعت با گذشتن از آزاد‌راه تهران پردیس به این شهر می ‌رسید.

همه فازهای پردیس، به‌خصوص فازهای 1 تا 5 دسترسی عالی به حمل‌ و ‌نقل عمومی دارند، که می ‌تواند شما را در عرض 25 دقیقه به تهران برسانند. هنوز خط مترو در شهرستان پردیس وجود ندارد، اما قرار است که به ‌زودی افتتاح شود. با‌ وجود‌ این، اگر می ‌خواهید با استفاده از نزدیکترین خط مترو به پردیس بروید، بهترین گزینه رفتن به ایستگاه فرهنگسرا است. از آن ‌جا می ‌توانید با استفاده از سایر وسایل نقلیه به مقصد برسید.

آب و هوای پردیس

به دلیل این‌ که شهر پردیس در رشته کوه البرز ساخته شده است، جزو مناطق کوهستانی به حساب می آید. همین مسئله، پردیس را به شهری چهارفصل تبدیل می ‌کند. به دلیل شیب و ارتفاع زیاد، این شهر اقلیمی سرد و خشک دارد. در پردیس زمستان ‌ها، سرد و برفی و تابستان‌ خنک و دلچسب می ‌گذرد. به ‌دلیل این ‌که شهر خارج از شلوغی و آلودگی پایتخت قرار گرفته، هوا تمیز، سالم و مطلوب است.

امکانات پردیس تهران

شهر جدید پردیس، جاذبه های بسیاری دارد. با وجود این ‌که قدمت این شهر تنها 10 سال است، اما امکانات خوبی در آن فراهم شده است. بهترین منطقه پردیس، منطقه ‌ای است که سطح کیفی امکانات آن بالا باشد. در حال حاضر بیشترین تراکم امکانات، در فازهای اولیه پردیس قرار گرفته و باقی فازها هنوز به استاندارد لازم نرسیده ‌اند.

  • پارک ها

شهر جدید پردیس علاوه بر جاذبه ‌های طبیعی زیبا، پارک ‌ها و فضای سبز بسیاری دارد. اگر می ‌خواهید تعطیلات آخر هفته را در کنار خانواده در یک محیط سرسبز بگذرانید، پارک‌ های دلچسبی در این شهر وجود دارد. از بین آن ‌ها می‌ توان از پارک ‌های باغ گل، نورالشهدا، پارک سلامت، پارک مشاهیر، بوستان ارغوان، بوستان خلیج فارس و بوستان الغدیر نام برد.

فضای سرسبز پردیس از منظره بالا
مناطق سرسبز پردیس
  • مجتمع های تجاری

فروشگاه ‌ها و مراکز تجاری بسیاری در پردیس ساخته شده و دسترسی به آن‌ ها، از تمام نقاط شهر به ‌راحتی امکان‌پذیر است. مراکز تجاری متنوعی مانند پاساژ نیما، پاساژ گلها، مجتمع تجاری ایران زمین، مجتمع ولیعصر، پاساژ الماس، پاساژ امید، مجتمع تجاری بهارستان، مرکز خرید پردیس و مرکز خرید یاقوت، این فرصت را فراهم کرده ‌اند، تا افراد بتوانند نیازهای خود را به آسانی رفع کنند.

  • مراکز درمانی

مراکز درمانی متعددی در شهر پردیس وجود دارد. شما می‌ توانید تمام مراکز ضروری را مثل بیمارستان، کلینیک، درمانگاه، مطب پزشک عمومی و متخصص، دندان‌ پزشکی و چشم‌ پزشکی را در این شهر پیدا کنید. در حال حاضر اکثر مراکز پزشکی در فاز‌های 1 و 2 و 3 قرار گرفته است. البته با وجود افزایش جمعیت در فازهای جدید، برنامه ‌هایی برای ساخت مراکز درمانی در آن ‌ها وجود دارد. از مراکز درمانی شهر پردیس می‌ توان به مرکز بهداشت و درمان پردیس، بیمارستان شفا، درمانگاه مهرجرد و درمانگاه کوثر اشاره کرد.

  • مساجد و مراکز دینی

می ‌توان گفت که دسترسی به مساجد در تمام نقاط شهر پردیس قابل قبول است. در مسجد جامع شهر، امور مذهبی و فعالیت ‌های فرهنگی انجام می ‌شود. همچنین در این مسجد بر رسیدگی به امور مربوط به خیریه نیز تاکید بسیاری شده است. از دیگر مراکز مذهبی شهر پردیس باید به مسجد الزهرا، مسجد حضرت زینب، مسجد امام هادی، مسجد جوادالائمه، مسجد صاحب الزمان و امامزاده سلطان مطهر اشاره کرد.

خانه های ساخته شده در پردیس
پردیس تهران

بهترین منطقه پردیس برای زندگی

شهر پردیس از 9 فاز تشکیل شده است، اما از بین آن‌ ها تنها 6 فاز قابل سکونت است. فازهای 1 و 2 و 3 پیش از بقیه مناطق ساخته شده ‌اند و قدیمی ‌تر هستند. به‌ همین ‌دلیل تا الان کیفیت امکانات در آن‌ ها به سطح بسیار خوبی رسیده است که این مناطق را، به بهترین منطقه پردیس برای زندگی تبدیل می‌‌ کند. همچنین به دلیل موقعیت جغرافیایی بهتر، از نظر آب ‌و‌ هوا بهتر از مناطق دیگر هستند. از بین این سه فاز نیز، فاز 1 بهترین موقعیت آب ‌و‌ هوایی را دارد. میانگین قیمت نیز در این فازها به دلیل برخورداری از متراژهای بالاتر آپارتمان، متفاوت ‌تر از مناطق دیگر شهر پردیس است.

اگر می ‌خواهید در شهر پردیس سکونت داشته باشید و به‌ دنبال خرید خانه یا اجاره سالانه ویلا در پردیس هستید، فاز یک بهترین منطقه پردیس برای زندگی محسوب می ‌شود. تنوع ساختمان در این منطقه بسیار بالا است و از امنیت و امکانات رفاهی بسیار خوبی برخوردار است. همچنین دسترسی آن به شهر تهران و نیز حمل و نقل عمومی راحت است. همچنین فاز 1، بهترین منطقه ویلایی برای اجاره روزانه ویلا در پردیس، به حساب می‌ آید.

بهترین فاز پردیس برای سرمایه گذاری

اگر به دنبال سرمایه گذاری در شهر پردیس هستید، باید از قیمت‌ های فازهای مختلف این شهر مطلع شوید. اگر سرمایه زیادی ندارید، از سه فاز اول دوری کنید؛ چرا که قیمت خانه و زمین در این مناطق بسیار بالا است. مناطق تازه تاسیس مثل فازهای 8 و 11 و 5 و 9 از قیمت پایین‌ تری نسبت به دیگر مناطق برخوردار هستند. فاز 5 به دلیل اینکه نزدیکترین منطقه به ایستگاه مترو در حال ساخت شهر پردیس محسوب می ‌شود، هدف خوبی برای سرمایه‌گذاری و خرید زمین در پردیس است.

محله های تازه تاسیس پردیس

فازهای 5،8،9 و 11 شهر پردیس به تازگی ساخته شده‌ اند. خانه‌ های این مناطق، قیمت پایین‌ تری دارند. اما چون زمان زیادی از احداث آن‌ ها نمی گذرد، امکانات این فازها به سطح قابل قبول نرسیده است. هر کدام این فازها ویژگی‌ ها و مزایا و معایب مختص به خود را دارد؛ با ‌این‌حال می‌ توان گفت که، آینده درخشانی در انتظار این مناطق می باشد و در آینده می ‌توانند به بهترین منطقه پردیس برای زندگی تبدیل شوند.

فاز 5 پردیس

فاز 5 شهر پردیس واقع در شمال آزادراه تهران-پردیس است و تنها 25 کیلومتر با تهران فاصله دارد. این فاز، دو بخش شمالی و جنوبی دارد که توسط بلوار صیاد شیرازی از هم جدا شده ‌اند. همچنین این منطقه در یک کیلومتری غرب میدان امام، پردیس قرار گرفته است.

  • مزایا فاز 5

از مزایای فاز 5 داشتن قیمت مناسب با وجود نزدیکی به مرکز شهر است. با ‌توجه ‌به این ‌که قیمت واحدها در فاز 2 با متراژ مساوی، دو تا سه برابر فاز 5 است، برای خریدار، خرید خانه در فاز 5 بسیار مقرون ‌به ‌صرفه ‌تر است. همچنین کیفیت امکانات در این فاز بخصوص برای مناطق جنوبی آن، به خوبی فراهم شده است. نزدیکی به آزادراه تهران-پردیس و نیز ایستگاه مترو، از مزایای دیگر فاز 5 است. اگر قصد سرمایه گذاری دارید، پروژه‌ های این فاز با سرعت بسیار خوبی تکمیل و تحویل داده می‌ شوند.

این فاز دسترسی خوبی به مرکز شهر از طریق تاکسی دارد. نقشه‌ واحدهای فاز 5 تا حد زیادی بدون نقص است؛ به‌همین‌دلیل این فاز قابلیت رشد بسیار بالایی دارد. چشم‌انداز مناسب برخی از واحدها در این منطقه، این ساختمان ‌ها را به مناطق جذابی برای زندگی تبدیل کرده است.

بهترین منطقه پردیس و ساختمان های آن از نمای بالا
فاز 5 پردیس
  • معایب فاز 5

امکانات رفاهی کم در بخش شمالی این فاز از معایب آن محسوب می ‌شود. نبود پارکینگ و انباری برای ساختمان ‌ها از مشکلات دیگر فاز 5 است. تراکم زیاد واحدهای هر بلوک نیز برای ساکنین مشکل‌ ساز شده است. همچنین به‌ دلیل ‌این ‌که هنوز عملیات عمرانی در حال انجام است، سروصدا ناشی از آن اذیت کننده است. به دلیل تازه ساخت بودن این منطقه، هنوز به طرز مناسبی محوطه سازی را انجام نداده ‌اند.

فاز 8 پردیس

به فاز 8 پردیس دره بهشت نیز می‌ گویند. این منطقه در جنوب آزادراه تهران-پردیس قرار گرفته است. فاز 8 در 5 کیلومتری غرب میدان امام، شهر پردیس واقع شده و نزدیکترین فاز پردیس به تهران محسوب می ‌شود. ورود جمعیت به فاز 8 از سال 1397 آغاز شد. همچنین این فاز دارای 3 ناحیه و این نواحی در مجموع 9 محله دارند.

  • مزایای فاز 8

فاز 8 قابلیت بالایی برای رشد آبادانی و امکانات رفاهی و تفریحی دارد. همچنین ساختار خیابان‌ ها ضد ترافیک و بسیار مناسب است. به همین دلیل در آینده می تواند به لیست بهترین منطقه پردیس اضافه شود.

بلوک ‌های مسکونی در فاز 8 قیمت بسیار مناسبی دارند. همچنین نقشه‌ های تمام مراکز رفاهی، تجاری، آموزشی و خدماتی مشخص شده ‌اند که این مسئله به فاز 8 نظم خوبی داده است. تراکم کم واحد‌های طبقات، آرامش بیشتری برای ساکنین به ارمغان می‌ آورد. همچنین جمعیت رو به رشد این فاز رونق مشاغل و نیز فرصت اجرای ایده‌ های تجاری را فراهم کرده است. برخلاف فاز 5 تمام واحد‌های فاز 8 پارکینگ سقف ‌دار دارند و این مسئله کوچه‌ ها را بسیار خلوت‌ تر می ‌کند.

به دلیل نزدیک ‌بودن این فاز به شهر تهران، ضمن دسترسی آسان، ترافیک در این منطقه کم است؛ چرا که جاده‌ های بین شهری را مستقیما به هم متصل نمی ‌کند. استفاده از سیستم فاضلاب شهری دارای استاندارد بهداشتی بالاتر، از دیگر مزایایی است که فاز 8 را جزو مناطق مناسب برای زندگی قرار می ‌دهد.

واحدهای فاز 8 بسیار خوش ‌نقشه هستند. در هر واحد انباری جداگانه ساخته شده است که دسترسی را آسان می‌ کند و امنیت را بالا می برد. پذیرایی به اتاق خواب و حمام و سرویس بهداشتی دید ندارد و این فضای خصوصی خوبی را ایجاد می‌ کند.

خانه های فاز 8 منطقه پردیس
فاز 8 در پردیس
  • معایب فاز 8

البته فاز 8 معایبی نیز دارد. دسترسی به وسایل حمل و نقل عمومی کم است. همچنین آلودگی ‌های صوتی به دلیل مجاورت با پروژه ‌های در حال ساخت در این منطقه زیاد است. کیفیت ساخت خیابان ‌ها نیز در فاز 8 پایین ‌تر از سطح انتظار است. متراژ بلوک ‌ها نیز تنوع کمی دارد و اگر قصد خرید دارید ممکن است دست شما را در انتخاب باز نگذارد.

فاز 9 پردیس

فاز 9 در 25 کیلومتری شهر تهران قرار گرفته و در قسمت شمالی اتوبان پردیس-تهران واقع شده است. فاز 9 به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم می ‌شود. این فاز 6973 واحد مسکن مهر دارد، که به‌ صورت برج‌ های 11 طبقه و 14 طبقه یا مجمتع ‌های 5 و 7 طبقه ساخته شده‌ اند.

  • مزایا فاز 9

این فاز یکی از جدیدترین مناطق ساخته شده در شهر جدید پردیس است. با ‌توجه ‌به اینکه فاز 9 پردیس موقعیت نزدیکی به جاده تهران-شمال دارد. پیش‌بینی‌ ها بر این است که در آینده‌ بسیار نزدیک به بهترین منطقه پردیس برای زندگی تبدیل شود؛ چرا که برنامه ‌های خوبی برای توسعه قسمت‌ های تجاری و تفریحی و نیز مسکن خود دارد.

فاز 9 پردیس به‌خاطر موقعیت جغرافیایی نسبتا خوب، آب‌و‌هوای دلچسبی دارد. همچنین تنها 25 کیلومتر با تهران فاصله دارد و دسترسی‌اش به پایتخت بسیار آسان است. این فاز امکانات رفاهی قابل قبولی دارد که البته بخاطر فرصت‌های کسب و کار و سرمایه گذاری، انتظار می رود که در آینده به شهر جذابی برای سکونت و گردشگری تبدیل شود.

فاز 9 به مرکز شهر نزدیک است. همچنین مسکن در این فاز قیمت پایین ‌تری نسبت به سایر مناطق دارد. به ‌دلیل ارتفاع واحدها، ساختمان‌ های فاز 9 چشم‌انداز بسیار دلنوازی دارند. وجود پارکینگ در برخی از واحدها یکی دیگر از مزایای فاز 9 پردیس است.

  • معایب فاز 9

با‌ توجه ‌به این ‌که، فاز 9 به تازگی ساخته شده است و قدمت چندانی ندارد، امکانات رفاهی آن هنوز به سطح استانداردی نرسیده است. در واقع مدت زیادی از قابل سکونت شدن این منطقه نمی ‌گذرد؛ به همین دلیل در امکانات رفاهی و نیز دسترسی به این فاز ضعف وجود دارد. در فاز 9 پیشرفت پروژه‌ ها به کندی صورت می ‌گیرد. همچنین تدابیر لازم برای محوطه سازی مناسب صورت نگرفته است و این از معایب فاز 9 محسوب می ‌شود.

قرارگیری برج های پردیس تهران در کنار یکدیگر
برج های پردیس

فاز 11 پردیس

فاز 11 پردیس، در شمال آزادراه تهران-پردیس و در دامنه رشته کوه البرز و 25 کیلومتری تهران قرار گرفته است. این فاز، 5 ناحیه دارد و نواحی 1 و 4 و 5 به دلیل ارتفاع بیشتر و دید بهتر، محبوبیت بالاتری نسبت به سایر نواحی دارند. اولین واحدهای مسکونی فاز 11 در 28 تیر سال 1395 افتتاح شدند.

  • مزایا فاز 11

امنیت سازه‌ ها در فاز 11 بسیار بالا است و سرعت پیشرفت آبادانی روز‌به‌روز بیشتر می ‌شود. آپارتمان ‌های این فاز به تازگی ساخته شده‌ اند و به‌ خاطر قیمت مناسب، هدف خوبی برای سرمایه ‌گذاری هستند. در کل فاز 11 پتانسیل این را دارد که در آینده به بهترین منطقه پردیس برای زندگی تبدیل شود.

این منطقه دسترسی خوبی به لواسانات دارد که آن را تبدیل به منطقه تفریحی خوبی می کند. به دلیل ارتفاع بالا، برخی از بلوک ها منظره کوهستانی دارد، که زندگی در آن ‌ها را بسیار لذت‌ بخش کرده است. با خرید خانه در ساختمان‌ های 14 طبقه فاز 11 پردیس، می ‌توانید با کمترین هزینه یک واحد در یک برج را صاحب شوید.

دسترسی به وسایل حمل و نقل عمومی از جمله تاکسی در فاز 11 بسیار راحت است. فاصله کم تا پایتخت، رفت و آمد بین تهران و پردیس را آسان ‌تر می کند. استحکام ساختمان‌ ها در برابر زلزله به‌دلیل استفاده از بتن سازه تونلی، بسیار بالا است. همچنین آلودگی صوتی را به حداقل رسانده است.

  • معایب فاز 11

به ‌دلیل تراکم زیاد واحد‌ها در فاز 11، پیش‌بینی می ‌شود که در آینده ترافیک در این منطقه بالا باشد. همچنین این فاز نسبت به فاز‌های تازه ساخته شده دیگر قیمت بالاتری دارد. نداشتن پارکینگ در آپارتمان ‌ها از دیگر معایب فاز 11 است. این فاز از جاده اصلی فاصله زیادی دارد و همین دسترسی به فازهای دیگر را سخت کرده است.

به‌دلیل ارتفاع زیاد، سربالایی ‌هایی با شیب تند ایجاد شده که بسیار نفس ‌گیر است. همچنین همین ارتفاع بالا باعث سرد‌تر بودن منطقه می ‌شود. تنوع ساختمان و پایین بودن متراژ و نیز تراکم بالای واحدها، عیب مهم فاز 11 برای سکونت است.

قیمت آپارتمان در پردیس

از بین 9 فاز پردیس، تنها 6 فاز آن مسکونی است. با ‌توجه‌ به افزایش قیمت مسکن در تهران، شهر پردیس انتخاب بهتری برای خرید خانه با قیمت پایین ‌تری است. با‌ این‌ حال تفاوتی در رنج قیمت آپارتمان در فازهای مختلف پردیس وجود دارد. به ‌دلیل امکانات رفاهی و تفریحی بیشتر، فازهای 1 و 2 و3 قیمت بالاتری در زمینه مسکن دارند. با وجود این‌ که، فاز 1 بهترین منطقه پردیس برای زندگی به حساب می آید اما بالاترین قیمت آپارتمان نیز مربوط به همین فاز است.

در فازهای تازه ساخت، مثل فاز 8،5،9 و 11 می ‌توانید آپارتمان ‌هایی با متراژ کمتر و قیمت بهتری پیدا کنید. اخیرا قیمت آپارتمان در شهر پردیس کاهش یافته است. در واقع بازار مسکن در این شهر کاهش 15 تا 20 درصدی قیمت را در چند ماه گذشته تجربه کرده است. با‌ توجه ‌به شرایط مساعد و امکانات رفاهی مناسب در پردیس، این شهر به انتخاب ایده‌ آلی برای خرید خانه تبدیل شده است.

مسکن مهر در پردیس تهران
مسکن مهر

مسکن مهر در پردیس

بزرگ ‌ترین مجموعه مسکن مهر ایران متعلق به شهر جدید پردیس است. طرح مسکن مهر در این شهر در سال 1389 آغاز شد و تاکنون 35 هزار واحد ساخته شده است. پروسه ساخت مسکن مهر همچنان ادامه دارد و باعث رونق بالای شهر جدید پردیس شده است. خرید مسکن مهر در پردیس در فازهای 3 ،5 ،8 ،9 و 11 امکان پذیر است.

سخن پایانی

شهر پردیس با وجود قدمت کم آن از امکانات بالایی برخوردار است و به ‌همین ‌دلیل، انتخاب خوبی برای سرمایه گذاری و خرید خانه محسوب می ‌شود؛ چرا که قیمت پایین ‌تری نسبت به کلان شهر تهران دارد. برای سرمایه ‌گذاری، فازهای 1 و 2 و 3 هدف خوبی نیستند؛ زیرا قیمت مسکن در این مناطق بالا است.

همچنین بهتر است سرمایه خود را در فازهای تازه ساخته شده مثل فازهای 5 ،8 ،9 و 11 که قیمت پایین ‌تری دارند، بگذارید. اگر به دنبال بهترین منطقه پردیس برای زندگی هستید، فاز 1 ایده ‌آل ‌ترین انتخاب است. این منطقه از بین سایر مناطق پردیس، بالاترین کیفیت و کمیت امکانات رفاهی، تفریحی، آموزشی و درمانی را دارد.

املاک امرتات

سوالات متداول

  • بهترین منطقه پردیس برای زندگی کدام فاز است؟

مناطق 1، 2 و 3 از قدیمی ترین فازها بوده و بهترین منطقه پردیس برای سکونت هستند و قیمت بالاتری نسبت به سایر مناطق دارند. البته سایر فازها نیز در حال پیشرفت می باشند.

  • شرایط آب و هوایی پردیس به چه صورت است؟

به دلیل این‌ که شهر پردیس در رشته کوه البرز ساخته شده است، جزو مناطق کوهستانی به حساب می آید. همین مسئله، پردیس را به شهری چهارفصل تبدیل می ‌کند. به دلیل شیب و ارتفاع زیاد، این شهر اقلیمی سرد و خشک دارد. در پردیس زمستان ‌ها، سرد و برفی و تابستان‌ خنک و دلچسب می ‌گذرد. به ‌دلیل این ‌که شهر خارج از شلوغی و آلودگی پایتخت قرار گرفته، هوا تمیز، سالم و مطلوب است.

0/5 (0 دیدگاه)

پیوستن به گفتگو

مقایسه املاک

مقایسه